, ,

Hey hey hey yall!!!

Hey hey hey yall!!!

I hope you’re all having a wonderful day! I sure did! We got to go to a park with a bunch of Elders and Sisters today and play sports and cards at a big ole park.

The work here in Gaia 2 is definitely different than it was in Castelo Branco. It’s very interesting because it’s much easier to get people to give us their numbers, but NOBODY keeps their commitments or will meet with us in person. It’s been suuuuper frustrating so if y’all could pray that ya Elda can find some new people to teach that would be very much appreciated.

Elder Smith and I are enjoying our time together! This Elder is a baller and it’s super fun to be around him and he’s so freaking smart it’s insane. My Portuguese is still rapidly improving and with him helping me, I should have Portuguese down in no time! The Gift of Tongues is real y’all!

I had the opportunity to give a talk this last Sunday and I decided to talk about how today we still have a God of miracles! I was able to testify of this because of the miracles I see everyday in my life as a missionary.

Serving in Portugal is definitely not easy! The people here aren’t extremely open to our message and we have to work our hardest everyday without results. But even with the frustration, lack of motivation, and rejection we go through, we still have reasons to be grateful. This is a lesson I had to learn this last week because a mission really teaches ya that you have to be self motivated if you want to see results in any area of your life. But while preparing for my talk, I read Ronald a Rasbands discourse titled “Behold I Am a God of Miracles”. I challenge all of ya to go read it! Also if you’d like to read mine I’ll post it at the end of my letter! 🙂

I’ll share one cool story before I end cause pdays over in 5 minutes! So we’ve been praying for help with missionary work here because the member support and ward leadership isn’t what I’d call A grade but the people are super nice so it’s OK.

But anyways we heard a new family moved in from Brasil and we decided to go meet them! We went to their house and met the most elect mission-oriented family I’ve ever met. They’re the Azevedo family and they’ve been here in Portugal for 2 weeks and Irmão Gilberto was the ward mission leader in his ward in Brasil and he expressed to us that his house is our house, and that he is willing to do anything to help us in the work here in Gaia. We were so grateful and so excited to abuse these invitations they gave us 🤣. No but for real they are such a blessing for us and this ward and I’m so grateful to God for the little blessings in our lives.

I encourage you all to begin to write down things you see in the day that make you grateful and I know you’ll be happier and have a more positive attitude! I love you all and I hope you have a great week.

Até próxima! Amo vocês 🤙🏼

My talk in sacrament meeting:

Introduza mi mesmo (nome, tempo na missão, pais de origem, )

27 Portanto, meus amados irmãos, cessaram os milagres porque Cristo subiu aos céus e sentou-se à mão direita de Deus para reclamar do Pai os direitos de misericórdia que tem sobre os filhos dos homens?

29 E por ter ele feito isto, meus amados irmãos, cessaram os milagres? Eis que vos digo que não; tampouco os anjos cessaram de ministrar entre os filhos dos homens.

Eu gostaria de falar um pouco hoje sobre nosso Deus e que ele ainda é um Deus de milagres.

Como missionários o mensagem que mais compartilhamos é que Deus ama todo mundo pessoalmente. E que ele quer que sejamos bem sucedidos! Quando entendermos isso, vamos reconhecer a mão dele mais na nossas vidas. 

Em preparação para dar este pensamento espiritual, eu estudei um discurso dado pelo apóstolo Elder Ronald A Rasband chamado “Porque eis que (…) sou um Deus de milagres”.

Milagres, sinais e maravilhas são numerosos entre os seguidores de Jesus Cristo hoje, na vida de vocês e na minha. Milagres são atos, manifestações e expressões divinos do poder ilimitado de Deus e uma afirmação de que Ele é “o mesmo ontem, hoje e para sempre”. 

Jesus Cristo, que criou os mares, pode acalmá-los; Ele, que deu vista aos cegos, pode elevar nossa visão em direção ao céu; Ele, que purificou os leprosos, pode curar nossas enfermidades; Ele, que curou o homem coxo, pode nos convidar a nos levantar, dizendo: “Vem, segue-me”.

a magnitude não caracteriza o milagre, apenas o fato de ele ter vindo de Deus. Alguns afirmam que os milagres são apenas coincidências. Mas o profeta Néfi condenou aqueles que “menosprezam o poder e os milagres de Deus e pregam a si mesmos sua própria sabedoria e seu próprio conhecimento, a fim de obter lucro e oprimir os pobres”.

Eu sei é difícil reconhecer milagres as vezes. No Doutrina e Convénios, 84:119 disse assim:

119 Pois eu, o Senhor, estendi minha mão para exercer os poderes do céu; não podeis vê-lo agora, mas em pouco o vereis e sabereis que eu sou e que virei e reinarei com meu povo.

Posso testificar, sem duvida, que Deus está presencial na nossas vidas. Talvez não vamos receber bênçãos e respostas nas maneiras que queremos, mas “quando confiamos no Senhor, Ele estará disponível para nós e Ele estará certo. Ele adequará o milagre ao momento em que precisarmos dele.”

Meu último pensamento para vocês, é que não podemos orar e esperar pelos milagres só. Mas sim, procurar e agir com fé, acreditando constantemente, que Deus pode mudar a nossas vidas para ser melhor. 

O nosso Profeta amado disse: “O Senhor vai abençoá-los com milagres se crerem Nele “sem de nada duvidar”. Façam o trabalho espiritual e vejam os milagres. Peçam a Deus em oração que os ajude a ter esse tipo de fé. Prometo-lhes que podem vivenciar por si mesmos que Jesus Cristo “dá força ao cansado, e multiplica as forças ao que não tem nenhum vigor”. Poucas coisas vão acelerar mais o seu ímpeto espiritual do que perceberem que o Senhor os está ajudando a mover uma montanha em sua vida.”

Testemunho

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Register
Add your missionary
Add your missionary to provide a richer reading experience!